فکر شفا بخش

 

به زندگی که نگاه می کنیم بسیاری از اتفاقات و پیشامدها را می‌بینیم که هیچ کدام مطلوب ما نیستند و همیشه می‌خواهیم به طریقی دیگر می‌بودند.

در دنیایی که داریم، اتفاقاتی رخ می‌دهد که اگر دست ما بود نمی‌خواستیم هیچکدام از این اتفاقات می‌افتاد. بدبختی؛ قتل؛بیماری؛ تجاوز؛ فقر؛ استرس؛ نگرانی؛ بی‌اعتمادی و... اینها چیزهایی است که در جهان فعلی وجود دارد. چگونه می‌توانیم این جهان؛ این دهکده بزرگ را نجات دهیم و آنرا تغییر دهیم.

یکی از روشها: تغییر درون، مراقبه یا مدی تیشن است. مدی تیشن روش نیرومندی است که هستی درون و بیرون را متوازن می‌کند.
بر اساس تحقیقاتی که انجام داده‌اند مدی تیشن می‌تواند بر روی تمام اتفاقات چه به
آنها فکر کنیم و چه فکر نکنیم تأثیر بگذارد. شما ممکن است بارها و بارها کلمه
مراقبه یا مدی تیشن را شنیده باشید بعضی با آن موافق هستند و برخی مخالف.

آنان که موافق هستند به اثرات آن پی برده‌اند و می‌‌دانند چه چیزی است و چگونه عمل می‌کند و آنان که مخالفند هنوز شناختی در مورد مدی تیشن یا مراقبه ندارند چون اگر در مورد آن شناختی داشتند هیچ روشی را به اندازه آن بی خطر و قدرتمندتر جهت تغییر افکار؛ تغییردنیای درون و بیرون نمی دانستند.

مدی تیشن یک عمل طبیعی است نه یک عمل غیر عادی؛ غیر معمول و خلاف طبیعت. اگر فکر می‌کنید با انجام مدی‌تیشن می‌توانید با سرتان بر روی یک میخ بایستید یا اینکه در هوا پرواز کنید نشان می‌دهد که هنوز افکارتان در مورد مدی تیشن صحیح نمی‌باشد. مدی‌تیشن از قوانین طبیعت به نحو احسن استفاده می‌کند؛ بنابراین کاری را خلاف طبیعت انجام نمی‌دهد

مدی تیشن افکار را تغییر می‌دهد و با تغییر افکار؛ باورها نیز عوض می‌شوند و اتفاقاتی که در شرف وقوع هستند تحت تأثیر قرار می‌گیرند. اگر تمام مدت نگران جنگ؛ قحطی؛ فقر باشیم یا اینکه فکر کنیم که تصادف می‌کنیم با افکارمان احتمال وقوع آنها را بیشتر می‌کنیم. اگر فکر کنیم که هیکل و اندام بد قواره ای داریم و از خود متنفر باشیم احتمال دارد بدنمان که بیش از اندازه پاسخگوی ذهنمان می‌باشد همین افکار ما را منعکس کند و ما را بد قواره کند. و اگر در مورد هیکل زیبا و دوست داشتنی پیامهایی به مغز بدهیم ذهنمان همان را در بدنمان نشان می‌دهد.

می‌توانیم تصویری از شعر؛ سرور؛زیبایی؛ عشق و... را تجسم کنیم. انتخاب با ماست هر گونه که تجسم کنیم همان گونه برایمان به تصویر کشیده می شود.

بعضی ها به اطرافشان نگاه می‌کنند و می گویند ما جز بدبختی چیزی نمی‌بینیم؛ آنها کاملاّ درست می‌گویند چون اینگونه خواستند. چه مشکل را در یک نفر ببینیم چه در یک اجتماع.

من از شما می‌خواهم هم اکنون به مدت 30 ثانیه به اطرافتان نگاه کنید و وسایلی را که رنگ بیشتری دارند را به خاطر بسپارید. فقط رنگ سبز.

اینکار را انجام بده:

شروع کن. ..شروع شد.... . 30 ثانیه .

حالا بدون اینکه به جای دیگری و اطرافتان نگاه کنید بگوئید کجاها و چه وسایلی قرمز
بودند؟

چی شد. .... . در مدتی که به دنبال سبزها بودی قرمز ها کجا بودند؟

در کنار سبزها و چون آنها را انتخاب نکرده بودی دیده نشدند. ذهن دقیقاً همین گونه است اگر شما به دنبال بدبختی و بدی باشید فقط همان را نشان خواهد داد. و اگر دنبال چیز دیگری باشید چیزهای دیگر را خواهید دید. نوع آموزش پدر و مادر؛ معلم و فیلمهایی که تلویزیون پخش می کند به ما می‌آموزد که به چه چیزهایی باید توجه کنیم. آنها به ما یاد می‌دهند که در محیط و در زندگیمان دنبال چه چیزهایی باشیم و همان را در زندگیمان جستجو کنیم. معمولاً مهم درست گفتن یا غلط گفتن آنها نیست؛ مهم این است که همان گونه که می‌گویند اتفاق می‌افتند. حالا شما می‌خواهید چه چیزی برایتان اتفاق افتد. رنگ سبز یا رنگ قرمز. بدبختی؛ بی نظمی یا نظم و تعادل. آنرا انتخاب کنید.

مدی تیشن انتخاب طبیعی را انجام می‌دهد.
نظم؛ سلامتی و شفا اینها همه طبیعی هستند. اگر غیر از این باشد ساخته دست بشر است و غیر طبیعی می‌باشد. زیرا طبیعت همراه با نظم؛ سلامتی؛ شفا و فراوانی است.

باانجام مرتب مدی تیشن اینها را وارد زندگیمان می‌کنیم. محققان در پی تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که وجود انسان شبیه به چراغ می‌باشد.
پس از اینکه خودش را روشن کرد دیگران را نیز روشن می‌کند. پس از اینکه توانستیم
تعادل و بینش مثبتی را در خود ایجاد کنیم؛ این تغییر در نزدیکان و دیگران هم خودبخود انجام می‌گیرد و برعکس آن هم صادق است. اگر تنش؛ نگرانی و اضطراب داشته
باشیم این تنش و بیماری را به دیگران نیز منتقل می‌کنیم.

توقع ما از اتفاقات و دیگران روی نوع رفتار آنها تأثیر به سزایی دارد. اگر از خود و دیگران توقع داشته باشیم که به گونه ای که ما می‌خواهیم رفتار کنند. ما و آنان همانگونه رفتار خواهیم کرد.

در سال 1966 آزمایشی را انجام دادند
در این مسیر دانشمندان تعدادی موش را وارد مسیری مارپیچ کردند. نیمی از آنها
موشهایی بودند که مورد عمل جراحی قرار گرفته بودند و قسمتی از مغز آنها برداشته
شده بود. به آزمایش کنندگان گفته شد که هدف این است که تأثیر ضایعه مغزی را بر روی یادگیری نشان دهند. به برخی از آزمایش کنندگان گفتند آنها موشهایی با مغز آسیب دیده دارند. ولی این طور نبود. به عده ای دیگر گفته شد آنها موشهایی سالم در
اختیار دارند ولی در واقع موشهایی آسیب دیده در اختیارشان گذاشتند.

نتایج حیرت انگیز و قابل تفکر بود.
موشهایی که دانشمندان تصور می‌کردند مغزشان آسیب دیده ولی در واقع سالم بودند به خوبی موشهایی که تصور می‌رفت طبیعی هستند عمل نمی‌کردند. موشهایی که آسیب دیده بودند و گمان می‌رفت که سالم هستند بهتر از موشهای سالم که پنداشته شده بودند صدمه دیده هستند عمل کردند. پس انتظار بر روی نتایج تأثیر دارد.

در آزمایش مشابه دیگری که بر روی انسانها انجام دادند، گروهی از افراد را که IQ پایین تری از بقیه داشتند را در اختیار معلم ها قرار دادند و به
آنها گفته شد آنها از هوش و استعداد بالایی برخوردار هستند. پس از پایان دوره دیده شد که نتایج آزمونهای آنها شبیه افراد تیز هوش بود. انتظار معلمها روی نوع رفتاری که کودکان نشان داده بودند تأثیر گذاشته بود و مشکل
IQ پایین آنها را برطرف کرده بود.

مدی تیشن روی دید؛ باورها؛ نگاه و نگرش ما از محیط تاثیر می گذارد و توقع و انتظاراتی را که از محیط داریم را دگرگون می‌کند. و محیط زندگیمان و دنیای درون و بیرونمان را تغییر و دگرگون خواهد کرد.

بنابراین زمانی را که انتظارش را داشتید فرا رسیده است. شما می توانید چشمهایتان را از تاریکی به سوی نور باز کنید. شما می توانید با نوع نگرش و تغییری که در درون ایجاد می‌کنید دنیای بیرون را تحت تأثیر ‌دهید و دنیایتان آنگونه باشد که خودتان خواسته‌اید.
بنابراین همت گمارید و با مراقبه در آرامش و سکون؛ همراه با هماهنگ کردن درون،
دنیای بیرون را هماهنگ کنید

 

سایت : تجسم خلاق  دکتر آرام

/ 0 نظر / 6 بازدید